Strona główna Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach
mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71).
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Do wniosku należy dołączyć:
Wnioskodawca może dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko złożyć kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z wnioskiem o ustalenie zakresu raportu.
Kartę informacyjną bądź raport przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego.
Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 20, dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których stwierdzono obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, kopię mapy ewidencyjnej, wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków przedkłada się wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 20, dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których nie stwierdzono obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, kopię mapy oraz wypis z rejestru gruntu lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków przedkłada się w terminie 14 dni od dnia, w którym postanowienie stało się ostateczne.
Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku. Do terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Nie dotyczy.
Referat Inwestycji i Rozwoju
Urząd Gminy Brzozie, 87-313 Brzozie 50, Pokój nr 7, tel. +48 56 49 129 17
Wnioskodawcy przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy Brzozie w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w terminie 7 dni (zgodnie z art. 64 § 2 kpa). Nieuzupełnienie w ww. terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
Decyzje wydaje się dla przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko przed uzyskaniem decyzji wymienionej w art. 72 ust. 1 i ust 1a, 1b ww. ustawy.
Decyzja środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu inwestycji oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich, a wnioskodawcy który nie uzyskał praw do terenu nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją.
Urząd Gminy Brzozie
Brzozie 50, 87-313 Brzozie
pow. brodnicki
woj. kujawsko-pomorskie
tel. +48 56 49 129 10
e-mail: ug.brzozie@brzozie.pl
Godziny urzędowania:
Poniedziałek: 7.00 – 15.00
Wtorek: 7.00 – 16.00
Środa: 7.00 – 15.00
Czwartek: 7.00 – 15.00
Piątek: 7.00 – 14.00
Kierownictwo urzędu:
Wójt
Danuta Kędziorska-Cieszyńska
Sekretarz / Zastępca Wójta
Grażyna Grzecznowska
Skarbnik
Ewa Piotrowicz
Redakcja serwisu:
e-mail: strona@brzozie.pl
© Urząd Gminy Brzozie. Wszelkie prawa zastrzeżone.