Zwolnienie i ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów

Karta usługi

Nazwa usługi:
Zwolnienie i ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia  29 sierpnia 1997r.- ordynacja podatkowa;
  2. Ustawa  z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym.
Wymagane dokumenty:
  1. Wniosek o udzielenie  zwolnienia i ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia  gruntów,
  2. Wniosek o udzielenie pomocy de minimis  w sektorze rolnym oraz rybołówstwie,
  3. Załącznik do informacji o gruntach – dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z  opodatkowania – druk  ZIR -2 ,
  4. Akt notarialny potwierdzający nabycie gruntów.
  5. Dane o zwolnieniach i ulgach podatkowych  w podatku rolnym  – druk ZR-1/B
Opłaty:

Opłata skarbowa – brak.

Termin odpowiedzi:

W ciągu  miesiąca , a w przypadku  sprawy szczególnie skomplikowanej nie później  niż  2 miesiące  od dnia złożenia wniosku  ( w przypadku niemożności załatwienia sprawy  w  wyżej wymienionych terminach  strona zostaje  powiadomiona  o nowym terminie załatwienia sprawy).

Termin składania dokumentów:

Nie dotyczy.

Komórka odpowiedzialna:

Referat  Finansowo –  Podatkowy

Urząd Gminy Brzozie, 87-313 Brzozie 50, Pokój nr 6, tel. +48 56 49 129 26

Tryb odwoławczy:

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy Brzozie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Informacje dodatkowe:

W razie  nabycia  gruntów  od indywidualnych  właścicieli gospodarstw rolnych, nie stosuje  się zwolnienia , jeżeli  nabywca jest małżonkiem, krewnym w linii prostej lub jego małżonkiem, pasierbem, zięciem lub synową sprzedawcy gruntów.

Załączniki do pobrania:

Facebook
E-mail
Drukuj